Werkwijze

In 5 stappen naar duurzame verbeteringen

Rendus Organisatieadvies heeft een geijkte werkwijze waarmee problemen doelgericht en stapsgewijs worden aangepakt

1.     Kennismaking 

In een persoonlijk gesprek maken wij graag kennis en willen we helder krijgen wat de behoeften en wensen zijn voor jou en je bedrijf. Als er acute pijnpunten zijn dan zullen we die direct aanpakken zonder het structurele plan uit het oog te verliezen.

2.     Analyse ondernemer en onderneming

We gaan de diepte in om een goed beeld te krijgen van jou en je bedrijf. We kijken hierbij hoe we dit effectief bij jou bedrijf kunnen doen. We werken met interviews, vragenlijsten, we lopen mee en verzamelen bedrijfs-, markt- en branche-informatie.

3.     Conclusies, advies en plan van aanpak

Na deze analyse kunnen we vaststellen hoe de situatie nu is, waar je naar toe wilt en wat de punten zijn waaraan moet worden gewerkt. Dit leggen we vast in een concreet plan van aanpak. Dat stemmen we met je af en als we het met elkaar eens zijn dan kan er worden overgegaan tot uitvoering.

4.     Uitvoering 

Tijd voor actie. Dit doen we samen met jou want jouw kennis van het bedrijf en onze expertise is een krachtige combinatie. Samen sparren we over struikelblokken en hete hangijzers. Jij blijft zelf aan het stuur, wij ondersteunen maximaal. Dit kan door coaching, workshops of door actief als interim-manager of projectmanager aan de slag te gaan.

5.     Meten en bijstellen

Met onze aanpak werken we heel gericht aan de gestelde doelen. Door te meten leggen we vast welke resultaten we bereiken. Na verloop van tijd evalueren we de voortgang en sturen waar nodig bij. 

Goed om te weten

Wij zijn helder over onze kosten. Daarom splitsen we onze opdracht altijd in 2 fasen: stap 1 t/m 3 wordt vooraf begroot en geoffreerd. Na deze fase weten we wat er moet gebeuren en offreren we stap 4 en 5. Er is geen verplichting om stap 4 en 5 af te nemen; jij bepaalt.

Partners

Organisatorische veranderingen kunnen ook leiden tot fiscale en administratieve vraagstukken. Om ook op die terreinen maatwerk te kunnen bieden, werkt Rendus Organisatieadvies samen met Rendus Accountants & Belastingadviseurs en Rendus Personeel & HRM. We brengen je graag met hen in contact, in de wetenschap dat het ook daar fijn geregeld is. Natuurlijk is dat geen verplichting: je kunt ook kiezen voor alleen de diensten van Rendus Organisatieadvies. 

Beschik je al over adviseurs voor bijvoorbeeld financiële of administratieve ondersteuning? Geen probleem: we werken graag samen met anderen. Juist door kennis te delen kun je elkaar aanvullen en zo tot betere resultaten komen.

Heb je behoefte aan een specialist binnen een andere discipline dan we bij Rendus aanbieden? Vraag ons gerust om advies. We beschikken over een groot zakelijk netwerk en brengen ondernemers graag met elkaar in contact. 

 

Nieuwsgierig?
Neem contact met ons op!